klant in beeld: AkzoNobel

Textbox Section

In dit blog zullen wij je op onregelmatige basis iets vertellen over onze klanten. We starten met onze ‘oudste’ klant: AkzoNobel. Voor AkzoNobel verzorgen wij al zo’n acht jaar alle arbeidsmarktcommunicatie-activiteiten in Nederland, van vacatureplaatsing tot Employer Branding. Onze geschiedenis met deze multinational gaat echter veel verder terug dan 2008. In de jaren 60 van de vorige eeuw werkten wij al samen. Eerst vooral als mediabureau voor de Moeders-voor-Moederscampagne van Organon, toen nog onderdeel van AkzoNobel, en voor het plaatsen van financiële advertenties (oproepen aandeelhoudersvergaderingen, bekend maken van (interim) dividend) in meerdere landen in Europa. Later kwamen daar de vacatureplaatsingen (toen altijd in print!) voor de Chemicals locaties in Amsterdam (inmiddels Albemarle) Amersfoort en Rotterdam bij, met incidentele plaatsingen voor Arnhem.

Tot 2008 was arbeidsmarktcommunicatie/personeelswerving een verantwoordelijkheid van de personeelsmanagers op de verschillende lokale vestigingen van AkzoNobel. Vaak werden hiervoor ook werving & selectiebureaus ingeschakeld. Als in 2008 binnen AkzoNobel een omslag wordt gemaakt naar OneHR, met daarbinnen een Center of Expertise Talent Resourcing, worden alle wervings- en arbeidsmarktcommunicatie-activiteiten gecentraliseerd en wordt Vaz Dias na een pitch gekozen als verantwoordelijk bureau hiervoor.
Het gecentraliseerd behandelen van vacatures leidt binnen korte tijd tot een aanzienlijke kostenreductie, terwijl de tevredenheidsscore binnen de organisatie (lees: onder de klanten van Talent Resourcing) hoog is.

Behalve van werving voor vacatures (copy, vormgeving, media-advies, externe plaatsing), werd er daarnaast serieus werk gemaakt van Employer Branding. Binnen de corporate richtlijnen werden diverse online- en print uitingen ontwikkeld, waarin de maatschappelijke relevantie en bedrijfscultuur van de organisatie centraal staan. Inmiddels hebben we vele advertentiecampagnes, teksten, banners, brochures, testimonialvideos en andere mooie uitingen ontwikkeld, met als kers op de taart de Employer Branding film AkzoNobel: Touching your life 24/7. Deze film, die werd ontwikkeld voor de Nederlandse markt, wordt inmiddels ook internationaal gebruikt.

Natuurlijk is het fijn om mooie projecten te mogen realiseren voor een relatie, maar als je dat ook nog eens mag doen samen met een heel enthousiast en betrokken team bij de klant, dan worden die projecten extra leuk. Binnen het AkzoNobel-team levert ieder vanuit z’n eigen expertise een waardevolle bijdrage. Een team, dat bestaat uit mensen die voor hun interne klanten op een zo efficiënt mogelijke manier proberen de juiste kandidaten voor een vacature te werven en die daarnaast ambassadeurs zijn voor de organisatie in hun contacten met studieverenigingen en tijdens bijvoorbeeld carrièredagen en andere events op universiteiten en ROC’s. Dat ze dat goed doen blijkt wel uit het onlangs door Memory Magazine verrichte onderzoek 'First Employers 2015' onder 2.000 studenten en young professionals naar hun gedroomde eerste werkgever. AkzoNobel werd uitgeroepen tot nummer één binnen de sector Chemie en Lifescience. In de algemene ranking staat AkzoNobel op de 19e plaats. Wij zijn trots op onze klant!

BEZOEKADRES

Wilgenweg 10A
1031 HV Amsterdam

BEDRIJFSGEGEVENS

Vaz Dias Communicatie B.V.
KvK nr: 34356478
BTW nr: NL821194173B01

CONTACTGEGEVENS

+31(0)20 6301710
contact@vazdias.nl